לאחר שבשנה שעברה, בית הספר 'אל אמל' מעכו התבשר כי בשנת תש"ע יצטרף לרפורמת 'אופק חדש' החל עבדללה זידאן, מנהל בית הספר, להיערך לקראת ישום הרפורמה ופעל להכשרת תשתיות ותנאים מתאימים עבור המורים, וזימן את 11 חברי ועד ההורים של בית הספר למפגש הטמעה, בנוכחות נציגי הסתדרות המורים ומשרד החינוך שם חשף את עיקרי תוכנית 'אופק חדש'. "מאחר והורי התלמידים שותפים מלאים בתהליך 'אופק חדש', אומר עבדדלה זידאן, "חשוב כבר בשלב המוקדם להסביר להם את יתרונות המהלך".
"בית הספר קבע את שמות התלמידים שייקחו חלק בשיעורים הפרטניים" אומר ס.מנהל בית הספר סייף בושכאר, "בנוסף חשוב לזכור כי מדובר בתלמידים המגיעים ממעמד חברתי נמוך ובשל חוסר במשאבים מעולם לא קיבלנו מענה הולם. כמו כן המורים הונחו למסור דו"ח להורים אודות מצב ההתקדמות בלימודים ואילו ההורים החלו להגיע לבית הספר בשעות השהייה של המורים כדי לערוך בירורים ולהתעדכן".
רוב תלמידי בית הספר 'ליאו בק' שבחיפה הם בניהם של עולים מחבר העמים. בבית הספר נערכים מאמצים לקיים קשרים עם ההורים תוך דיווח אודות הרפורמה ופרטיה. בתחילת השנה, מאז הצטרף בית הספר לתוכנית הרפורמה, נערכו בבית הספר אסיפות הורים בשילוב מתרגמת מאולפן לעברית כדי שידעו בדיוק מהי התוכנית ותהליך העבודה. להורים נשלחו בנוסף לאסיפה חוזרים בעברית וברוסית עם פרטי ההשתלבות של הילדים בתוכנית הרפורמה.
אחת ממחנכות בית הספר, קתרין לומברזו, אומרת: "בשלב הראשוני חששו הורים רבים שמע הילדים יפסידו זמן לימוד בכיתות האם". לפיכך מורות דוברות רוסית בסיוע מורת האולפן הסבירו להורים שכל כיתה תחולק לפי קבוצות תגבור.
אל ההורים והתלמידים הנפגשים בבית הספר יחד עם המורים או ההנהלה מצטרפת מורה המתרגמת להורים מה נאמר במטרה שהילד יהיה עסוק בשיחה ולא בתרגום הדברים להוריו. לאחר 15 שנה בישראל אומרת אימא של מריאל, תלמידה בכיתה ד', כי לא התרגלה מעולם למערכת: "כעת כאשר הוסבר לי שמדובר בלמידה בקבוצות קטנות אני מברכת על המהלך במיוחד כשאני נזכרת בשיטת לימוד דומה בה למדתי באוקראינה."
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה