יום שני, 28 בדצמבר 2009

ההתחלה קשה, הסוף טוב. אופק חדש והמגזר הערבי.

בית הספר אלזהרא מרהט נכנס לפני שנה לפעולה עם רפורמת אופק חדש, ועל פי דבריו של של מנהל בית הספר סמיר אלהוזייל, לא היה מדובר בשנה קלה. "את השיעורים הפרטניים קיימנו בתנאים קשים ביותר במקומות כמו חצר בית הספר, מסדרונות ועל בסיס כיתות פנויות", אומר סמיר. "ההבטחות שקיבלנו כמתחייב מהרפורמה למעשה לא מומשו". כל ההתחייבויות מומשו בחופשת הקיץ כאשר בבית הספר נבנו פינות לימוד חדשות ומצוידות.

"השנה השנייה", אומר סמיר, "מתחילה אצלנו עם תקווה גדולה בכל מה שקשור לאופק חדש. בבית הספר יש 5 עמדות לימוד חדשות המסייעות לתלמידים ללמוד בצורה הטובה והנוחה ביותר. ניתן לראות את התוצאות בהישגים כבר עכשיו לאחר 3 חודשים".

מזה שלושים שנה מנהל אלהוזייל את בית הספר "אלזהרא". עוד מההתחלה תלה סמיר תקוות גדולות באופק חדש מאחר ותלמידים רבים מתוך 1000 תלמידים שלומדים בבית הספר זקוקים לפעילות לימודית בקבוצות קטנות כתוספת כוח. בנוסף לכך שהשעות בקבוצות הקטנות תורמות לחיזוק הקשר בין התלמידים למורים. בזכות שעות השהייה המורים זמינים יותר וערים יותר למה שמתרחש בבית הספר. למורים יש מוטיבציה רבה יותר גם כאשר הם רואים את העלייה בהישגים של תלמידיהם וגם לעליה המשמעותית בשכר. מורים רבים מבקשים להצטרף לאופק חדש וכעת אני עושה מאמצים כדי לקבל את האישורים הדרושים

"רק לאחר שראינו כיצד מיושמת הרפורמה בבתי ספר אחרים ולאחר מספר פגישות עם מורים ומנהלים ממקומות אחרים החלטנו ליישם את הרפורמה גם בבית הספר הניסויי 'ירקא', וזאת למרות שבית הספר ממילא אינו סובל מבעיות תשתית מאחר והוא משתרע על פני שטח גדול ובתוכו מספר קומפלקסים חדשניים המשמשים ללימוד.

חמדן נזיהה, מלמדת 15 שנה בבית הספר עוד מהיווסדו היא אחת מ-32 מורים שהצטרפו לאופק חדש. "בהתחלה", אומר נזיהה, "הינו בטוחים כי משמעות הרפורמה תהיה עליה בעומס השעות ובהערכת יום העבודה. מזה שנים שצוות המורים בבית הספר עושה מקל המקובל בקריטריונים של משרד החינוך עבור התלמידים. בסופו של דבר החששות התפוגגו לאחר שגם כך צוות המורים ממלא את השעות הנוספות". חמדן משמשת בבית הספר גם כמחנכת וגם כמרכזת המתמטיקה בבית הספר בנוסף על לימוד מתמטיקה וערבית בכיתתה. חמדן הספיקה במרוצת השנים לצבור את כל התגמולים שיש ואף מעבר. השנה היא ממשיכה ללמוד ובחרה בהשתלמות הנקראת – 'השבחת שיעור המתמטיקה'.

לגברי חמדן, תוספת השעות הפרטניות ושעות השהייה מאפשרות לה לבנות פעילויות לימוד מגוונות בקבוצות קטנות בזמן הלימוד ואת שעות השהייה היא מנצלת לשיחות עם תלמידים, ביקורי בית, אסיפה שבועית עם כלל המורים ועוד. "אני שמחה שאת הפעילות המבורכת מלווה גם עליה בשכר. עם זאת חשוב לי להבהיר ואני חושבת שאני מייצגת את כלל המורים בעובדה שלא הכסף הוא מה שמניע אותנו בחינוך הילדים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה